Totul despre benzile de alergat: pro si contra

Banda de alergat ramane inca una dintre cele mai populare echipamente pentru fitness, dar nu trebuie sa uiti ca in ciuda faptului ca are destule caracteristici destul de pretioase, e important sa realizezi cat de multe beneficii ale benzilor de alergare poti pierde atunci cand o folosesti doar pentru a merge sau a alerga.

In primul rand, pierzi timp destul de pretios, deoarece acestea sunt printre cele mai putin eficiente forme de exercitii. Pe mercola.com gasiti un tip de antrenament care necesita 20 de minute in fiecare zi si trebuie efectuat de aproximativ 3, cel mult 4 ori pe saptamana, dar beneficiile vor fi mult mai vizibile.

Antrenamentele de lunga durata, cum ar fi alergatul timp de 1 ora intreaga, pune destul de mult efort asupra inimii tale. In ciuda faptului ca un muschi pus in “miscare” devine mai puternic, nu acelasi efect are si asupra inimii.

Specialistii spun ca antrenamentele intense si de scurta durata sunt mai sigure si mult mai eficiente decat clasicele antrenamente cardio. De 2 – 3 ori pe saptamana, in sesiuni de aproximativ 20 de minute, aceste antrenamente intense te pot ajuta sa scapi de grasimea corporala, sa-ti tonifiezi muschii si sa obtii acel boost de energie de care ai nevoie.

Daca esti pregatit sa treci la antremantele intense, e esential sa iti acorzi mai mult timp liber pentru odihna. Ecuatia care trebuie sa-ti ramana in minte e cat se poate de simpla: pe masura ce intensitatea creste, frecventa scade.

Avantaje si dezavantaje

Toate ca toate, ce am spus mai sus nu trebuie sa te descurajeze din a face chiar si acel minim de miscare pe banda de alergat. Desi alergatul afara e mult mai util, folosirea benzii de alergare(mai ales atunci cand vremea de afara nu-ti permite sa alergi) e cu siguranta o decizie mai buna decat amanarea totala a antrenamentului.

Ce e bun la banda e ca nu pune foarte multa presiune pe incheieturile picioarelor si ca poti regla nivelul de dificultate prin reglarea unghiului de inclinare. Pe de alta parte, iti poti pierde din agilitate alergand pe banda de alergat, deoarece nu poti imita toate conditiile intalnite in viata reala, cum ar fi alergarea pe o suprafata care nu este uniforma.

Din moment ce antrenamentele nu sunt cat se poate de variate si nu faci decat sa alergi sau sa mergi pe banda de alergat, activitatea poate deveni destul de plictisitoare.

Comentariile sunt inchise.