Prezența prezentului

Recent am fost prezentat unui nou concept: mindfulness sau atenția bazată pe principii fără factori de stres. Mindfulness trebuie să vă ajute să faceți față stresului, făcându-vă să vă concentrați asupra prezentului. Mindfulness trebuie, de asemenea, să vă ajute să vă relaxați prin concentrarea mai multă asupra corpului și a respirației. Încerc să folosesc mai multă atenție în timpul zilei, pentru a-mi reduce stresul zilnic. Am practicat deja să fiu conștient în timp ce mănânc, fiind în clasă și în timp ce îndeplineam diferite sarcini. A fi atent în aceste vremuri ne ajută să devenim mai conștienți de ceea ce facem. Putem observa ceea ce ne ajută să ne redirecționăm încet atenția spre ceea ce facem.

A fi atent este util, pentru că ne face să ne observăm mai mult. Să ne dăm seama cum suntem, cum reacționăm și ce fel de oameni suntem. De exemplu, când ne amintim de modul în care stăm pe scaun, de obicei, ne putem duce departe cu gândurile, ceea ce ne amintește să ne ajustăm postura. Fiind conștienți, ne ajută să observăm lucruri pe care le ignorăm de obicei ca expresiile faciale ale celor din jurul nostru, ceea ce este, de obicei, un bun indiciu despre cum simțim pe cineva. Acest lucru ne ajută să ne controlăm mai mult, ca atunci când ne înfuriem, ne ajută să ne controlăm temperamentul, ceea ce ne ajută să evităm astfel de situații care ne fac să fim, dar să și vorbim aspru.

Uneori este frumos să practicăm a fi conștienți, cu ajutorul unor mici pauze. Astfel putem încerca să închidem ochii și să ne oferim aproximativ 5 minute pentru a vă concentra doar asupra respirației și a face o scanare corporală, unde puteți observa cum este poziționat corpul dumneavoastră și cum vă simțiți în fiecare parte a corpului. Făcând acest lucru vă poate ajuta să vă relaxați părțile corpului care sunt tensionate și să mențină o respirație constantă vă poate face să vă simțiți mai calmi. Cred că practica de mindfulness este foarte interesantă pentru că ne permite să ne observăm mai bine pe noi înșine. Dându-ne seama de cum suntem, ne ajută să observăm și să apreciem lucrurile așa cum se întâmplă în acel moment.

Comentariile sunt inchise.