Originile diverselor echipamente de constructii

Peste 4000 de ani, macaraua a fost inventata de egipteni pentru a transporta apa. A fost o bara pivotanta echilibrata pe lungime si un suport vertical, cu o greutate atasata la un capat al grinzii si o galeata la celalalt capat.

In primul secol, macaralele au fost operate de animale si oamenii mergeau pe o roata. Macaraua a avut un suport lung de lemn numit sageata si a fost conectat la o baza rotativa. Roata functiona cu o funie infasurata in jurul unui tambur. Coarda conectata la scripetele de langa sageata, a avut, de asemenea, un carlig care ridica greutatea.

In timpul Evului Mediu, macaralele au fost folosite pentru a construi catedrale europene masive si pentru incarcarea si descarcarea navelor in majoritatea porturilor. Un maner orizontal a fost adaugat sagetii. Acest maner a fost numit brat. A avut abilitatea de a roti ceea ce a imbunatatit deflectia macaralei.

Macaraua turn

In Europa, in prima jumatate secolului XX apar macaralele turn. Strazile europene au fost ingustate asa ca a fost un avantaj mare de a avea macarale cu brat lung cu conducatorul masinii stand in partea de sus.
In 1908 Maschinenfabrik Julius Wolff & Co au fabricat prima macara turn pentru constructii cu 10.000 de unitati vandute. In 1949, Hans Liehberr si-a dat seama ca macaraua autoridicatoare nu exista pe piata. Liehberr a fost capabil sa revolutioneze industria de macarale turn cu modelul TK-10.

Macaraua pe senile

Ray Speedcrane Moore şi Charles Moore din Chicago, Illinois au creat prima macara pe senile, Speedcrane. Primul Speedcrane construit de Manitowoc a avut succes, dar au fost necesare ajustari suplimentare. Roy Moore a remodelat Speedcrane-ul un motor cu gaz si a consolidat cadrul acesteia prin utilizarea organismului de otel, inlocuind constructia originala. A fost un real succes.

Automacaraua

In 1981, producatorul macaralei Liehberr a castigat o comanda uriasa: 323 macarale telescopice evaluate la aproximativ $ 200 milioane USD pentru a fi utilizate in constructia de 3100 mile de conducte si statii de pompare pentru URSS prin Siberia. Macarale a avut de dezvoltat capacitatea de a nu expune alte macarale pe piata in acest moment. Liehberr a trebuit sa dezvolte ceea ce avea sa devina prima macara mobila: a fost numit LTM 1055 S 4.

Comentariile sunt inchise.