Movie Review: Death at a Funeral (2007)

Filmul face parte din categoria comediilor negre britanice. Umorul englezesc se impleteste armonios cu limbajul personajelor. Daca tot vorbim despre ele, m-a surprins faptul ca nu imi pareau cunoscute decat cateva. In ciuda acestui lucru, filmul mi se pare grozav, atat ca distributie, cat si din punctul de vedere al profesionalismului actorilor.

Actiunea filmului se invarte in jurul unei intamplari nefericite: moartea sotului Sandrei si totodata a tatalui lui Robert si Daniel, doi frati care se afla la poli opusi (Robert este cunoscut ca fiind tipul artistului bogat, insa in realitate este ingropat in datorii, in timp ce Daniel este renegat de familie, cand de fapt el tine cel mai mult la unitatea acesteia). In timpul inmormantarii se petrec tot felul de ciudatenii, de la aparitia unui pitic dubios pe care nu il cunostea nimeni, pana la aparitia lui Simon, iubitul Marthei (nepoata decedatului), gol pusca, pe balconul casei, dupa ce a luat in prealabil droguri, puse intr-o cutie de Valium, din casa fratelui Marthei. Relatiile din familie sunt tensionate, cu cat apar mai multe persoane la inmormantare. Unchiul Alfie este un mos galagios care sfarseste blocat in baie, in scaunul sau cu rotile, dupa ce Daniel si Robert afla adevarata identitate a piticului.

Personajul Simon este cel care da cel mai mult umor situatiei si descreteste fruntile celor care privesc filmul. Fiind sub influenta drogurilor, acesta bufneste in ras in timpul discursului lui Daniel, se urca gol pe casa sau incepe sa vorbeasca cu cocosii din gradina, in timp ce iubita sa, Martha este curtata de Justin, unul dintre prietenii decedatului. Tot Simon vede sicriul miscandu-se si il rastoarna, oferindu-le celor din familie ocazia de a intelege misterul piticului si de a stabili care erau relatiile dintre acesta si decedat.

Daca luam in considerare ca actorii sunt “no-name”, ca regizorul Frank Oz nu are prea multe filme bune la activ, nu se merita sa urmaresti “Death at a Funeral”, insa pentru mine asta a insemnat 1 ora si 30 de minute de relaxare si rasete necontrolate, asa ca recomand filmul iubitorilor de umor englezesc sau de comedii, in general. Finalul filmului este cel care rastoarna situatia si care da farmec intregii productii.