Hidratarea face parte din alimentația sănătoasă

water

Când ne gândim la o alimentație sănătoasă, primul gând care vine adesea în minte este alimentația! Dar mâncarea nu este singurul factor cheie în menținerea unui stil de viață sănătos. Hidratarea este o piesă critică care este adesea trecută cu vederea, mai ales în timpul lunilor de iarnă, când nu transpirăm sub un soare de vară fierbinte! În timpul iernii nu vedem efectele pierderii apei la fel de ușor ca în timpul verii. Ne acoperim in straturi pentru a ne incalzi, astfel incat nu vedem transpiratia pe care o produc trupurile noastre. În plus, vremea rece poate chiar suprima setea, uitând să beți apă.

Apa joacă un rol esențial în corpul nostru și în funcțiile sale. Odată ce devenim deshidratați, scade nivelul apei, totodată, și volumul de sânge din organism. Pe masura ce volumul sanguin scade, ritmul cardiac creste, pentru ca trebuie sa munceasca mai mult pentru a pompa sange. Se recomandă să bem 8 pahare de apă pe zi. Cu toate acestea, dacă ați fost activ, veți avea nevoie de mai multă apă pentru a compensa apa pierdută prin transpirație. Dacă exersați mai mult de 60 de minute, ar trebui să completați cu o băutură sportivă care conține carbohidrați și sodiu.

La fel ca și vara, cel mai simplu mod de a verifica deshidratarea este să vă uitați la culoarea urinei. Trebuie să fie galben deschis. Cu cât culoarea este mai închisă, cu atât mai deshidratați sunteți. Acest lucru poate fi un indiciu vizual important in timpul iernii, cand nu observam transpiratia corpului atat de mult. Hidratarea este o parte importantă a hrănirii, iar iarna este un moment în care uităm de multe ori efectele deshidratării.

Comentariile sunt inchise.