Dieta mediteraneană: mai mult decât o dietă

Vă este frică de a renunțați la alimentele preferate dacă doriți să încercați dieta mediteraneană? Nu trebuie să fii! Restricționarea alimentelor pe care le iubești și evitarea grupurilor majore de alimente nu este o metodă utilă sau inteligentă de a mânca mai sănătos. De fapt, majoritatea oamenilor nu sunt în măsură să țină o dietă, deoarece de obicei alimentele propuse de nutriționist nu oferă suficientă energie (calorii) corpului, lăsând oamenii să se simtă înfometați și obosiți. De ce ar fi dieta mediteraneană diferită? Ei bine, acest concept alimentar este mai degrabă un stil de a mânca, decât o dietă, deoarece toate alimentele se potrivesc. Pentru a urmări stilul mediteranean de a mânca, este important să vă concentrați asupra tipurilor de alimente pe care le consumați și asupra felului în care le consumați mai degrabă, decât cantitatea sau caloriile alimentelor.

Acest stil de alimentație provine de la oamenii care locuiesc în țări e lângă Marea Mediterană, cum ar fi Grecia, Italia, Spania și Franța. Este important să rețineți că mâncarea este o modalitate de a hrăni și de a vă alimenta corpul, precum și de a vă bucura de compania altor oameni și de a simți un sentiment de comunitate, pe măsură ce împărțiți cu toții o masă. Mâncarea dietei mediteraneene implică încetinirea modului de a mânca, ținând cont de gustul și texturile diferitelor alimente și bucurându-vă de fiecare mușcătură. O modalitate bună de a practica acest lucru este de a sta jos la o masă cu familia sau prietenii pentru a savura mâncarea. Puteți observa că, dacă vă aflați singur în camera dvs., dacă faceți teme sau vă uitați la televizor, puteți mânca foarte repede, deoarece ați putea fi distras de alte activități pe care le faceți. Dacă vă aflați la o masă vorbind cu familia sau cu prietenii, nu veți mânca atât de repede pentru că vă veți bucura de compania altora.

Deci, acum, ce fel de alimente ar trebui să aveți pe farfurie? Dieta mediteraneană este bazată pe plante, ceea ce înseamnă că majoritatea alimentelor de pe farfuria dvs. ar trebui să aibă alimente care provin de la plante. Alimente cum ar fi:

Fructe și legume
Mâncarea pe care o alegeți trebuie să fie variat colorată, iar importanța acestui lucru asigură obținerea tuturor vitaminelor și mineralelor de care corpul dumneavoastră are nevoie.
-Cereale integrale (ex. orez brun, paste integrale, pâine integrală de grâu)
-Grăunțele rafinate (ex orez alb și pâine albă) sunt cereale integrale care sunt procesate într-un mod în care le determină să-și piardă toate vitaminele și mineralele importante. Spre deosebire de -acestea, cerealele întregi oferă energie și fibre durabile pentru a ajuta sistemul digestiv.
-Legume (ex. Fasole și linte) – Acestea conțin proteine ​​și fibre pentru a vă ajuta să vă simțiți sătui.
-Alte proteine ​​pe bază de plante – Alimentele din soia, cum ar fi edamame, tofu și tempeh, sunt alte proteine ​​pe bază de plante care ar putea fi interesate de încercat.
Chiar dacă acest stil alimentar este promovat a fi „pe bază de plante”, acest lucru nu înseamnă că nu puteți consuma proteine ​​animale. Dieta mediteraneană pune accentul pe consumul multor pești și fructe de mare, pe lângă alte proteine ​​animale cum ar fi păsările de curte (pui și curcan), ouăle și produsele lactate. Peștele și fructele de mare, precum somonul, tonul și creveții, conțin acizi grași omega-3, un tip de grăsime care ne păstrează inima sănătoasă și puternică.

Conceptul de „dietă mediteraneană” nu constă în excluderea neapărată a anumitor alimente preferate, ci tinde spre ideea de a mânca cu moderație. Mesajul cheie al stilului mediteranean este că alimentele pe care le consumați ar trebui să vă hrănească și să vă alimenteze corpul, astfel încât să puteți trăi o viață lungă și fericită.

Comentariile sunt inchise.