Cum sa pregatesti un burger sanatos + o reteta

Niciodata adjectivul „sanatos” nu a insotit termenul de burger? Nu-i nimic, pentru ca de astazi lucrurile nu vor mai sta asa. Desi este greu de crezut faptul ca un burger poate deveni un preparat deopotriva sanatos si satios, o sa iti impartasesc cateva trucuri pentru a fi o gospodina desavarsita, care nu doar ca are grija de savoarea bucatelor sale, ci si de sanatatea mesenilor.

Lista regulilor incepe cu tipul chiflei folosite. Chiar daca painea alba este mult mai aromata si pufoasa, asta nu inseamna ca nu poate fi inlocuita cu usurinta de painea neagra cu secara, preparata in casa. Daca nu iti este la indemana sa faci tu singura painea, atunci opteaza pentru chiflele din comert, insa nu uita sa le scoti miezul si sa pastrezi doar coaja in momentul servirii.

Un alt sfat este acela de a nu urmari proportiile propuse in restaurantele cu burgeri. Un hamburger Bucuresti pregatit pentru majoritatea clientilor o sa aiba in compozitia sa foarte multa carne, insa tu nu trebuie sa respecti acest lucru in momentul in care il pregatesti. Dimpotriva, poti elimina intru totul carnea, alegand soia, dovlecel, vanata, spanac ori un alt substituent.

Probabil ca ti-ai dat seama deja, insa sosurile gata cumparate nu sunt cea mai buna alegere pentru o gospodina care vrea sa gateasca sanatos, fara un surplus de calorii. Pentru a diminua grasimile dintr-un burger poti alege sa inlocuiesti clasicul sos de maioneza cu un mix intre iaurt si avocado. De asemenea, pasta de caju poate deveni un sos complementar usturoiului.

Singurul ingredient care nu permite compromisuri este reprezentat de felia de branza folosita, alegerea sortimentelor degresate nefiind o solutie tocmai buna pentru ca branzeturile din aceasta categorie nu se topesc asa cum trebuie. In plus, daca renunti la restul ingredientelor nocive si grase, atunci silueta o sa va permita o felie de branza cu un procentaj ridicat de grasime.

Reteta de burger cu umplutura de ciuperci

Asa cum am promis, v-am pregatit si o reteta. Pentru ca nu ne putem limita la o compozitie stricta din ciuperci, adaugam pe lista de cumparaturi lintea si branza. Un mix aromatic care cu siguranta o sa va rasfete papilele gustative. Pentru a completa reteta aveti nevoie si de usturoi, de frunzulite de cimbru  si busuioc( in stare proaspata), ou, pesmet, ceapa, rosii si, bineinteles, o chifla dupa gusturile voastre.

Pentru a crea compozitia de baza trebuie sa adaugati intr-un blender ciupercile alese, condimentele, dar si cateii de usturoi, dupa gust. In paralel, intr-o tigaie trebuie sa caliti ceapa la foc mic, pret de doua minute. Amestecul de ciuperci pe care l-ati pregatit in blender va fi imbelsugat cu lintea din conserva, cu pesmetul si cu un gram de sare. Dupa ce se ingroasa suficient, atunci este momentul sa pregatiti chiftelele. Le gatim la gratar, pentru ca ele sa aiba mai putine calorii si le adaugam in chifla cumparata sau pregatita in casa. In compania lor asezam si feliile de rosie, dar si branza aleasa pe spranceana.

Va intereseaza totalul caloriilor? Raspunsul o sa va uimeasca, pentru ca insumeaza doar 337 de calorii.

Comentariile sunt inchise.