Caracteristicile mesajului

A. Temele mesajului

Probleme importante si mari cum ar fi: economia, educatia sau criminalitatea reprezinta de cele mai multe ori mesajele unei campanii electorale. Dar, mesajele specifice unei zone sau unei numite perioade de timp, asa cum ar fi mediul inconjurator sau sanatatea pot fi de asemenea, importante.

B. Viziunea

O viata mai buna pentru viitor, oferind posibilitatea unei intoarceri la acele “timpuri mai bune”, care sa ofere stabilitate, sa inspire modul corect de schimbare, care sa ofere o noua generatie de oameni politici – sunt exemple de viziune a campaniei.

C. Stilul

Oferirea unei noi intelegeri a guvernarii, care sa poata fi accesibil 24 ore pe zi, increderea si un mod direct de comunicare cu electoratul sunt exemple care pun stilul in centrul atentiei. Deseori, stilul este favoritul, pentru ca el ofera candidatului posibilitatea de a-si ilustra viziunea despre campanie, dar si pozitia lui personala specifica. In aceste zile in care participarea electorala este in scadere, stilul campaniei electorale incearca sa construiasca o relatie acceptabila si dorita cu electoratul.

D. Pozitia

De la scaderea taxelor pe valoarea adaugata, a impozitului pe salarii, imbunatatirea nivelului de trai, pana la curatenia orasului sau imbunatatirea alimentarii cu apa, toate aceste mesaje, bazate pe anumite pozitii, sunt folosite indiferent de caracterul local sau national al alegerilor. Sustinerea “Contractului cu Romania” al Conventiei Democrate din Romania (copia fidela a Contractului cu America generat de republicanii americani) este un exemplu de mesaj bazat pe anumite pozitii.

Comentariile sunt inchise.